Na pewno spotkałeś się z pojęciem retencji użytkownika w aplikacji mobilnej i tym, że jest to bardzo ważny wskaźnik, ale czy wiesz dokładniej co to oznacza? Retencja jest powrotem użytkownika do aplikacji przynajmniej raz w przeciągu wybranego okresu czasu – najczęściej mierzona jest na podstawie 4 interwałów czasowych, które trwają odpowiednio: 1 dzień, 7 dni, 30 dni i 90 dni.
Jeśli aplikacja ma wyjątkową specyfikę i użytkownik z większym prawdopodobieństwem będzie z niej korzystał rzadziej niż co 90 dni (najdłuższy interwał czasowy) np. aplikacja do rezerwacji lotów to oczywiście należy wziąć to pod uwagę (w tym wypadku mierzenie retencji użytkownika będzie trudniejsze właśnie ze względu na ten długi okres). Określenie idealnego dla Twojej aplikacji interwału czasowego na określenie retencji może być trudne, dlatego oferujemy Ci nasze specjalistyczne wsparcie. Doprecyzujemy jak mierzyć retencję i zawalczymy o jej najlepszą wartość.
Statystyki odnośnie retencji są różne, na pierwszy rzut oka nie wydają się optymistyczne, według AppsFlyer’a retencja 1-dniowa – czyli ilość użytkowników którzy otworzą aplikację kolejnego dnia po jej pobraniu – wynosi 26,1%. Po 7 dniach jest to 10,3%, a po 30 już tylko 4,5%.
Wskaźnik retencji dotyczy jedynie otwarć aplikacji w pewnym okresie czasu, jest to jeden ze wskaźników - warto też wziąć pod uwagę inne - takie jak ilość pobrań aktualizacji, ilość dezinstalacji, sesje, czas spędzony w aplikacji itd. Tutaj też jesteśmy w stanie zapewnić Ci kompleksowe wsparcie, przy każdym pomiarze i z każdą optymalizacją.
Ilość pobrań naszej aplikacji jest ważna, ale ważniejsze jest to co dzieje się już po instalacji, w trakcie użytkowania, to tak naprawdę określa jakość i użyteczność aplikacji.
Duży odpływ użytkowników w pierwszych dniach po instalacji może być spowodowany złą jakością techniczną, dużą ilością błędów i długim czasem ładowania aplikacji. Warto poświęcić więcej czasu na testy zanim wypuścimy nasz produkt do użytkowników.
Równie istotną kwestią wpływającą na niską retencję użytkowników może być zbyt złożony interfejs aplikacji. Za duża ilość możliwości może przytłoczyć użytkownika i w efekcie przestanie on korzystać z aplikacji. Niekorzystna jest też ilość zbyt często wysyłanych powiadomień push – tutaj najważniejsze jest wyczucie, za duża ilość spowoduje deinstalacje, a przy za małej ilości jest szansa, że użytkownik o nas zapomni. Podobnie jest z wysyłaniem próśb o wystawienie recenzji w sklepie z aplikacjami. Ważny jest umiar, znalezienie złotego środka, aby prośba o ocenę nie przerodziła się w najniższą ocenę i dezinstalację. Dzięki naszemu doświadczeniu z wieloma aplikacjami oferującymi najróżniejsze funkcjonalności – nakierujemy Cię na ten „złoty środek” zarówno z powiadomieniami push jak i z wysyłką prośby o ocenę aplikacji. Wspólnie zrobimy to dobrze.
LTV innymi słowy jest to średni przychód stopniowo uzyskiwany w aplikacji lub grze mobilnej od jednego użytkownika.
Mierząc LTV możemy sprawdzić jakie przychody mamy z naszej aplikacji i czy koszt pozyskania użytkownika co najmniej nam się zwraca. Jednak, aby obliczyć LTV musimy znać wartość wielu wskaźników, takich jak: czas aktywności użytkownika (lifetime); ARPU; retencja; ilość użytkowników dokonujących płatności; ARPPU (średni przychód z płacącego użytkownika). Tylko dzięki podniesieniu tych poszczególnych wskaźników jesteśmy w stanie podnieść docelowo LTV. Skomplikowane? Może, ale dlatego oferujemy Ci naszą kompleksową pomoc.
W przypadku wdrażania nowej aplikacji mobilnej warto zdać się na pomoc profesjonalistów. Skontaktuj się z App&More, a my chętnie nakierujemy Cię na najważniejsze kwestie, które wydają się banalne, ale może sam byś na nie nie wpadł. Uchronimy Cię przed popełnieniem błędów, które mogłyby pogrzebać Twoją aplikację zanim liczba instalacji przekroczy 1 000. Początki są trudne, a zarazem kluczowe. Dobrze jest móc liczyć na wsparcie!