User re-engagement to strategie obejmujące ponowne zaangażowanie użytkowników w zainstalowaną aplikację. Służy do tego wiele metod, ale wspólnie opierają się one na zaprezentowaniu, że do Twojej aplikacji warto wrócić.
Żeby można było podjąć działania zapobiegające porzucaniu aplikacji, warto najpierw dowiedzieć się, z czego odchodzenie użytkowników, i zredukować ewentualne niedociągnięcia. Przydatny przy tym może być User Experience Audit, który pozwoli wskazać, gdzie leżą największe pola do poprawy. Możemy też zapytać bezpośrednio naszych użytkowników – zachęcając ich do zostawienia oceny i recenzji w sklepie, do których możemy się odnieść – choć najlepiej uczynić tak wtedy, kiedy aplikacji jesteśmy już relatywnie pewni – drastyczne zwiększenie ilości negatywnych ocen może znacząco wpłynąć na współczynnik instalacji ze strony w sklepie.
Jak zachęcić do korzystania z aplikacji?
Powiadomienia Push są najbardziej popularną metodą na ponowne zaangażowanie użytkowników aplikacji mobilnej. Mogą mieć one różny charakter – wspominać o istotnej zmianie w aplikacji, takiej jak nowa funkcjonalność czy poprawa działania, mogą stanowić przegląd najważniejszych treści w aplikacji lub informować o nowościach w temacie, którym się interesujesz.
Sami użytkownicy przy ogromie aplikacji na rynku mogą mieć trudności z regularnego korzystania z akurat Twojego produktu. Oprócz wiadomości Push w regularnych interwałach, które idą odgórnie z Twojej inicjatywy, warto dać możliwość własnej konfiguracji przypomnień, od tak oczywistych jak zbliżający się termin wykonania zadania, przez motywujące powiadomienia po inspirowanie przypomnieniem o stale dostępnym contencie. Cokolwiek przydatnego na co dzień oferuje aplikacja, pomóżmy o tym pamiętać użytkownikom bez konieczności ustawiania przypomnień poza nią.
Przydatną strategią jest także zmniejszanie bariery wejścia dla użytkowników, którzy stronią od płatnych funkcjonalności. Zredukowanie ceny korzystnym rabatem, połączone z licznikiem limitowanej oferty mogą pokonać pierwotne wahanie odbiorców, pozwolić im przetestować płatną część aplikacji – i niewykluczone że po takim okresie próbnym aplikacja stanie się ważna na tyle, by już dalej płacić pełną stawkę.
Nie można też zapominać o gamifikacji – ubranie funkcjonalności aplikacji w ramy jakiejś historii lub nabijania doświadczenia naszego avatara może znacząco wpłynąć na zaangażowanie. Informowanie użytkowników, jak długo już codziennie korzystają z aplikacji także powoduje, że mogą nie chcieć przerywać aktualnego rekordu. Z kolei odznaki za korzystanie z jakiejś funkcjonalności przez określoną liczbę dni, mogą utrzymać uwagę odbiorców nawet wobec poza tym zwykłej aplikacji pilnującej monotonnej czynności.
Oprócz tego całość można także wzmocnić przemyślanymi kampaniami remarketingowymi aplikacji mobilnej, które będą aktywizowały już pozyskane osoby do dalszego korzystania, ale wymaga w przypadku Google spełnienia kryterium ilości instalacji – rozwiązanie raczej na moment, kiedy aplikacja mobilna nabrała odpowiedniej skali.
Wymagana ilość instalacji nie obowiązuje jednak, kiedy pozyskujemy nowych użytkowników, od których już po instalacji z kampanii oczekujemy konkretnej akcji, takiej jak na przykład rejestracja. Jest to znakomity sposób, by budować bazę odbiorców, nad którą masz możliwość dalej pracować wewnętrznie, na przykład przez dopasowane mailingi na wskazany w rejestracji adres e-mail. Swoją drogą komunikacja mailowa to też znakomity sposób, by osobę, która nie korzystała z aplikacji przez jakiś czas, poinformować o specjalnej ofercie lub nowej zawartości, w dogodnym dla niej momencie.
Jako eksperci w dziedzinie marketingu aplikacji mobilnych, możemy nie tylko bezpośrednio zająć się kampaniami online promującymi Twoją aplikację zarówno do nowych jak i powracających użytkowników, a także wskazać inne obszary, które mogą w znaczącym stopniu decydować o sukcesie danej aplikacji mobilnej.
Zgłoś się do nas, a dopasujemy strategię marketingową do charakteru Twojej aplikacji mobilnej, przeanalizujemy jak to robią konkurenci z branży, i podpowiemy, jaka forma ponownego zaangażowania byłaby dla Ciebie najodpowiedniejsza.