Jak pozyskać nowe instalacje i zaangażowanie do aplikacji mobilnej?

Dowiedz się, jakie kanały masz do wyboru podczas promowania swojej aplikacji mobilnej i który wybrać, gdy zależy Ci na pozyskaniu licznej grupy wartościowych użytkowników.

Aplikacja bez użytkowników jest jak ryba bez wody. Dlatego jako App&More jesteśmy tu, by pomóc Ci ich pozyskać!

Kampanie typu App User Acquisition są naszą specjalnością, dlatego wybierając nas masz gwarancję, że działasz z doświadczoną i kompetentną agencją. Pomożemy Ci zatem dobrać odpowiednie kanały mediowe do promocji Twojej aplikacji oraz uruchomić w nich angażujące kampanie reklamowe. Zajmiemy się także ich optymalizacją, by zapewnić Ci jak najwyższą skuteczność emitowanych reklam.

Poniżej przeczytasz nieco więcej o zaledwie kilku kanałach, w których prowadzimy działania reklamowe dla aplikacji naszych klientów.

Google App Ads

Do pozyskiwania użytkowników aplikacji mobilnej warto wykorzystać kampanie prowadzone poprzez Google Ads. Jest to typ reklam, który prowadzi użytkownika bezpośrednio do informacji o Twojej aplikacji w Google Play lub Apple App Store. Google Ads to świetne narzędzie do obsługi kampanii reklamowych swojej aplikacji. Posiada prosty i intuicyjny interfejs, jest wygodny w obsłudze i pozwala nam prowadzić kampanie o różnych celach (nie tylko pozyskania użytkowników) jednocześnie.

Ponadto Google wyświetli reklamy aplikacji mobilnych tam, gdzie jest największe prawdopodobieństwo ich kliknięcia, a następnie pobrania samej aplikacji przez wartościowych użytkowników.

Paid Social

Warto zadbać o widoczność naszej aplikacji w kanałach social media takich jak Facebook, Instagram, czy TikTok. Prognozy wskazują, że w 2022 roku Facebook przekroczy 3 miliardy użytkowników, a od strony marketingowej musimy mieć na uwadze, że ci użytkownicy często mogą stać się wartościowymi użytkownikami naszej aplikacji. By wprowadzić ten scenariusz w życie, warto skorzystać z platform reklamowych oferowanych przez kanały social media. Jednym z nich jest Meta Ads Manager (dawniej Facebook Ads Manager), na którym w łatwy sposób przygotujemy reklamy promujące aplikację zarówno na Instagramie, jak i na Facebooku.

W przypadku TikToka, możemy skorzystać z różnych form reklam, zarówno przy użyciu wideo generycznych, jak i Spark Ads.

Spark Ads są niczym innym, jak dodaniem celu reklamowego do istniejącego już filmu na konkretnym profilu użytkownika na TikToku. Dzięki temu możemy w celu promocji naszej aplikacji mobilnej nawiązać współpracę z influencerami i wypromować wideo tak, by jego źródłem był bezpośrednio ich profil na platformie TikTok.

Apple Search Ads

Twoja aplikacja obsługiwana jest przez system iOS? W takim razie nie możesz przegapić możliwości wdrożenia jej promocji poprzez platformę Apple Search Ads!

Apple Search Ads oferuje bezprecedensowe miejsce w App Store, który każdego tygodnia odwiedza 600 milionów unikalnych użytkowników. Do wyboru mamy wiele ciekawych form reklam, które możemy dopasować do swoich potrzeb.

W przeciwieństwie do większości reklam, tej prowadzonej poprzez ASA nie można znaleźć w aplikacji innej firmy. App Store to bowiem aplikacja systemowa, co oznacza że nie można jej pobrać ani usunąć i nie obsługuje ona zwykłych formatów. Wpływa to na fakt, że użytkownicy pozyskani poprzez reklamy Apple Search Ads są często bardziej lojalni wobec pobieranej aplikacji. Warto zatem zadbać o to, by nasza aplikacja była dobrze widoczna w App Store.

Programmatic

Korzystanie z platform programmatic w kampaniach promujących instalacje aplikacji przynosi niezliczone korzyści, takie jak pełna przejrzystość, optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym i zaawansowane targetowanie. W przeszłości szeroko kwestionowano techniki oszustw reklamowych i bezpieczeństwo marki podczas korzystania z tej formy reklamy, jednak teraz te dwa aspekty automatyzacji stają się coraz bardziej pewne i coraz ciężej je podważyć.

Chcesz wnieść swoją aplikacją na nowy poziom, ale nie wiesz który z powyższych kanałów reklamowych będzie odpowiedni do wypromowania Twojej aplikacji? Chętnie pomożemy Ci dobrać odpowiedni kanał konieczny do uzyskania wartościowych użytkowników, a następnie, zgodnie z wspólnymi ustaleniami skonfigurujemy, poprowadzimy oraz zoptymalizujemy kampanie reklamowe Twojej aplikacji. A to oznacza, że Tobie pozostanie już tylko radość z osiągniętych wyników. Skontaktuj się z App&More już dziś!